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  1. 7 points
    Warp To Me Guide du débutant Introduction Bienvenue dans Warp To Me Incursions! Nous sommes très heureux que vous ayez choisi de faire des incursions avec nous, mais comme vous pouvez vous y attendre, il y quelques points à voir avant de rejoindre nos fleets. S'il vous plait, lisez ceci attentivement et vérifiez que tout est correctement configuré avant de tenter de rejoindre une de nos fleets. Warp To Me Incursions Canal Notre canal est la base principale des opérations et le hub central de notre communauté. Rejoindre un canal. Si vous n'êtes pas dans le canal in-game Warp To Me Incursions vous devez le rejoindre ! Pour rejoindre un nouveau canal vous devez ouvrir votre menu des canaux de discussion. Si il n'est pas déjà dans votre Neocom, vous le trouverez en ouvrant le Menu des Options Eve. ( Le E géant au dessus du portrait de votre personnage ) et naviguez dans les menus jusqu'à Social puis Channels. Une fois le menu ouvert, écrivez simplement "Warp To Me Incursions" dans la boite de saisie puis cliquez sur Join. WTM Prérequis Warp To Me Incursions est un environnement convivial pour les nouveaux joueurs. Dans ce sens, nous vous demandons de ne pas parler de politique, de religion ou de tout autre sujet sensible dans notre canal. Si vous suivez simplement notre Règle n°1 : NE SOYEZ PAS CON, vous n'aurez aucun problème. Message du jour. (MotD) Le MotD du chat Warp To Me Incursions est la source de toutes les informations utiles dont vous aurez besoin. En haut, vous trouverez les liens importants pour WTM. Nous vous recommandons vivement de rejoindre nos forums dès maintenant. Au dessous de ces liens, vous trouverez une liste des leaders, officiers et fondateurs WTM actuels. Puis nous avons nos canaux auxiliaires, chacun des vaisseau optimaux pour nos fleets, contenant des recommandations pour les fits et implants. Si vous êtes intéressé par l'un de ces vaisseaux, vous devriez rejoindre leurs canaux respectifs. Puis nous avons la position actuelle de la fleet. Incursion indique la constellation dans laquelle nous nous trouvons. HQ indique le système dans lequel se situe le HQ de l'incursion. Dock-up indique dans quelle station NPC vous devriez docker durant cette incursion. Notez que ce dock est, la plupart du temps, le plus proche du système HQ ( des fois dans le système HQ, des fois à un ou deux jumps si une station NPC n'est pas disponible ) Status indique l'état actuel de la fleet. Lorsqu'il est sur Forming ou Running, la flotte recherche activement de nouveaux pilotes ! Si vous veniez à perdre la trace du MotD, vous pouvez le rafraîchir à tout moment en cliquant sur la roue ( dans votre fenêtre de conversation ) -> cliquez sur Reload MOTD ( la première option ). Paramètres Avant de rejoindre une fleet Warp To Me, vous devez changer quelques paramètres qui ne sont pas réglés par défaut. CSPA Le CSPA est une taxe obligatoire lorsqu’un pilote essaye de vous contacter par conversation privée, mail ou fleet invites. C'est une tentative de la part de CCP pour prévenir le spam des nouveaux joueurs. Par défaut, cela est réglé sur 0 isk ( 2,950 isk auparavant ) mais vous devez vérifier que cela est réglé sur 0 isk. Les commandants de fleet ne vous inviterons pas à moins que le CSPA ne soit réglé sur 0 isk dans les options mail. Tags Une forme efficace de communication que nos fleets commanders utilisent sont les Tags, pour savoir quelles cibles engager. Par défaut, cette colonne n'est pas visible dans votre overview. Pour ajouter la colonne, ouvrez vos paramètres d'overview et naviguez jusqu'à l'onglet colonne. Cochez la colonne Tag puis glissez la en haut de la liste. De plus, si vous n'avez pas d'overview configurée pour voir les Sansha et les sites d'incursions, il est vivement conseillé d'en demander une sur le canal Warp To Me Incursions qui est spécialement conçu pour les incursions ou d'en créer une vous-même dans les paramètres d'overview. Les vaisseaux Sansha sont listés sous NPC > Pirate NPC. Les sites d'Incursion sont listés sous Celestial > Beacon Alertes Audio Nous vous recommandons de régler les Alertes Audio pour votre vaisseau. Ces alarmes ne sont pas relayées mais peuvent sauver votre vaisseau si vous êtes distrait en fleet. Pour régler vos alertes audio, ouvrez les paramètres en bas à droite de votre HUD et cliquez sur "Configure Ship Health Alert Settings". Dans ce menu, reglez votre Shield alarm à 95% ( le régler plus haut risque de bugguer et de ne pas lancer l'alerte ) et votre capacitor alarm à 30%. Paramètres de diffusion. Avant de rejoindre une de nos fleets, il y a certains paramètres dans votre fenêtre de diffusion qui doivent être réglés Pour changer vos paramètres de diffusion vous aurez besoin d'être dans une fleet. Le moyen le plus facile consiste à cliquer droit sur votre nom dans un canal de discussion puis de sélectionner "Form fleet with ... " Cela va créer une fleet où vous serez seul. Une fois dans une fleet, cliquez sur fleet settings puis naviguez vers le bas jusqu'à broadcast settings ( paramètres de diffusion ). Dans ce menu, assurez vous que les diffusions suivantes sont cochées. Need Capacitor, Target, Warp to, Align to, Need Shield, et In Position at. Vous pouvez cocher toute autre diffusion que vous voudriez voir apparaître mais les précédentes sont le minimum requis. Vous remarquerez que sur la droite de vos paramètres de diffusion se trouve de petits carrés que vous pouvez utilisez pour donner un code couleur à votre historique de diffusion. Changer les couleurs de votre diffusion pour des couleurs de votre choix la rendra plus facile à identifier dans votre historique de diffusion. Ceci est important si vous êtes dans un vaisseau logistique ou pour facilement distinguer les diffusions d'alignement ( align to ) et de saut ( warp to ). Finalement, retournez sur la fenêtre de flotte, tout en bas, vous devriez voir une série de boutons de diffusion.Si vous ne voyez pas ces boutons, assurez vous de cliquer sur les deux petites flèches en bas à droite de la fenêtre. Une fois la fenêtre déroulée, il devrait y avoir un symbole dans le coin en bas à droite. Cela devrait ressembler à des flèches pointant dans les quatre directions cardinales; le message au survol de la souris devrait indiquer " Scope : Everyone ". Si ce n'est pas le cas, continuez de cliquer gauche jusqu'à ce que ce soit le cas. Et enfin, assurez vous de quitter votre propre fleet lorsque vous ajustez vos paramètres ! Nos FCs ne seront pas capable de vous inviter si vous êtes déjà dans une fleet. Même si elle c'est la votre. Sécurité et paramètres de duel Les pilotes de Warp To Me ont un large éventail d'occupations lorsqu'ils ne volent pas avec nous. Il est donc très important que nos pilotes s'assurent que leur paramètres de sécurité soient toujours défini sur Green ( vert > activée ). lorsque vous rejoignez nos fleets. Il y a eu beaucoup de cas où des pilotes ont oubliés et ont accidentellement attaqués d'autres membre de la fleet, perdant ainsi leur onéreux vaisseau incursion au profit de CONCORD. Si votre sécurité n'est pas réglée sur Green, cliquez simplement sur le cercle en haut à gauche de votre HUD et sélectionnez "Enable Safety". Vous devez aussi régler votre compte pour qu'il refuse automatiquement les invitations de duel. Lorsque vous rentrez en duel, les logis sont incapable de vous rep à cause des timers de combats et des tags. Pour éviter de rentrer accidentellement en duel, vous pouvez bloquer les invitations qui apparaissent à l'écran. Depuis le menu de paramètre du jeu ( touche échap ), allez dans General Settings, et au milieu de la première colonne, cochez la case de la section dueling pour bloquer les invitations. Paramètres des Drones Lorsque vous êtes en fleet Warp To Me, vos drones doivent être réglé sur Passive et Focus Fire. En fleet, vous allez prêter vos drones à d'autres pilotes, et ces réglages aideront ces pilotes à contrôler vos drones. . Communications (TS3) Les fleets Warp To Me Incursions utilisent TeamSpeak 3 comme premier moyen de communication. Nous exigeons que chaque pilote ait teamspeak configuré avant de rejoindre une fleet, soit connecté et écoute le FC lorsqu'il est en fleet. Si vous êtes un pilote malentendant vous êtes toujours bienvenue pour voler avec nous ! Informations de communication L'adresse du serveur TS3 pour les fleets WTM peut se trouver sur la liste d'attente après que vous ayez posté votre fit ou dans le MotD du chat de fleet. Cela n'a pas d'importance si vous n'avez pas de micro mais vous devez être capable d'entendre le FC et les pilotes avec leur teamspeak en mute (reconnaissable à leur icone ) seront signalé. A but d'identification, assurez-vous que votre pseudo TeamSpeak corresponde à votre nom in-game, sans les tags d'alliance ou de corpo. SI vous utilisez un micro il doit être réglé en "Push-to-talk". Cela se trouve dans Settings > Options > Capture > Push-to-talk. A partir de là, vous devez maintenir une touche (comme choisie dans les options, touche contrôle par défaut) pour activer votre micro et parler. S'il vous plait, ne mutez vos hauts-parleurs lorsque vous êtes dans le canal "join this". Le mot-clef "Check" est utilisé pour indiquer la fermeture des communications libres sur TeamSpeak. En d'autres termes, arrêtez de parler lorsque vous entendez "Check". A but légal et de sécurité, nous ne permettons pas la diffusion ou l'enregistrement des communication sous aucune forme que ce soit. Pour les permissions et plus d'information sur la diffusion, veuillez contacter votre FC. Rejoindre une fleet. Bien sûr, en lisant ce guide, vous cherchez à rejoindre une de nos fleets! Sans doute la partie la plus importante de ce guide. Ici nous verrons comment vous trouver un vaisseau et comment rejoindre une de nos fleets avec celui-ci. Ships & Fittings Pour voler dans nos fleets vous avez besoin d'un vaisseau fitté ! Non seulement ça, mais un fit qui corresponde à nos critères minimum. Ces critères et suggestions se trouve sur notre page des fits dédiés (forum), mais également sur le MotD du canal WTM. Pour qu'un FC puisse vous envoyer une invitation, vous devez posséder un fit valide qui atteint nos exigences minimum. Si ce n'est pas le cas, alors un FC vous assistera pour atteindre ces exigences. Toutefois, occasionnellement, nos FCs font des erreurs et permettent des fits non valide que d'autre FCs pourraient refuser plus tard. Ce n'est pas parce que vous avez été pris la dernière fois que votre fit est correct. Sachez également que nos Commandants volontaires sont là pour vous aider! Posez vos questions dans le canal WTM et les commandants en charge (et peut être quelques pilotes expérimentés) font aideront toujours avec vos fits ou toute autre question. Pour plus d'information, lisez le forum dédié aux règles et à la régulation ou contactez un officier ou un membre du commandement. Le Gestionnaire de liste d'attente. WTM est une communauté HQ, cela signifie qu'il ne peut y avoir qu'un maximum de 40 pilotes sur le grid avant que le payement ne soit minoré. Nous devons donc parfois faire attendre nos pilotes qui seront toujours invités selon le principe "premier arrivé, premier servi" selon les besoin de la fleet. La gestion de l'attente des pilotes se fait par le site web de liste d'attente. Le lien vers ce site se trouve toujours dans le MotD de notre canal. Toutes les invitations en fleet ( à part quelques exceptions ) se font par le gestionnaire de liste d'attente, donc pour nos rejoindre vous devez savoir comment vous en servir ! Lorsque vous vous enregistrez sur le site, vous vous retrouverez sur la page X-UP form avec quatre colonnes en-dessous : X-Up, Logi, DPS et Sniper. X-Up liste ceux qui ont posté un fit et qui attende l'approbation du FC actuel. Une fois approuvés, ils sont réparti dans les colonnes appropriées (Logi, DPS ou Sniper). Lorsque des places se libèrent, les premiers de ces listes seront invités à rejoindre la fleet. Comment X-Up ? Assurez vous de ne pas être à plus de 3 jumps avant de X-Up. Les invitations peuvent arriver vite et nous ne souhaitons pas faire attendre la fleet pour les pilotes qui sont à plus de quelques jumps. "X-Up" est un terme ancien qui signifie poster votre fit pour approbation et invitation potentielle. Voici comment "X-Up" : Dans le client eve, aller dans la fenêtre Ship Fitting. En bas à droite, il y a un bouton Save, cliquez dessus. Une fenêtre de gestion de fit va s'ouvrir avec un bouton Copy to Clipboard en bas, cliquez dessus. Aller sur le site avec la liste d'attente. Si vous ne voyez pas la liste X-Up, cliquez sur le bouton vert X-Up en haut de l'écran. Dans la grosse case de texte, en dessous de fitting, faites Ctrl+V ou cliquez droit et sélectionnez Coller. Notez que vous pouvez entrer plusieurs fits ! Si vous êtes Logi, entrez votre niveau de skill Logistics Cruiser lorsque demandé. Si vous jouez Rokh/Rattlesnake, entrez votre niveau de skill Caldari Battleship lorsque demandé. Cliquez sur Enter On Waitlist. Votre fit est maintenant ajouté à la liste X-Up pour approbation. Une fois votre fit approuvé, vous serez déplacé en haut de la colonne d'attente de la file correspondante en fonction de votre rôle :Logi, DPS, ou Sniper. Lorsque des pilotes sont invités dans la fleet, ils seront retiré de la liste, vous déplaçant ainsi vers le haut. Lorsqu'une place se libère et que vous êtes en haut de la liste, vous obtiendrez une invitation ! Notez qu'une invitation en fleet est valide durant 60 secondes. Le gestionnaire de liste d'attente possède un certain nombre d'outil pour vous notifier cette invitation, incluant un poke sur TS3 et un lien de notification qui jouera un son lorsque l'on vous invite. Si vous ratez l'invitation, ne vous inquiétez pas! Le FC vous invitera à nouveau à la prochaine vague d'invitation. Malgré tout, si vous ratez trois invitations d'affilé, le FC peut vous retirer de la liste d'attente et vous devrez X-Up à nouveau! Trouver une fleet dans l'espace Pour votre propre sécurité, nous nous assurons que tous les pilotes ont acquis les bases avant de nous rejoindre sur le grid. Si c'est votre première fois en fleet avec WTM, informez en le FC lorsque vous êtes invité en fleet. Ils vous aideront à revoir quelques points et vous diront où aller. Diffuser Pour que vous puissiez communiquer efficacement avec la fleet, vous devez apprendre comment diffuser proprement. De plus, vous devez être capable de voir les diffusions, tout comme les commandant qui les utilisent pous les communications. Envoyer des diffusions. Il y a trois modes de diffusions principaux que vous devez connaître: Shield, Capacitor et In Position. Les boutons pour ces diffusions se trouvent toujours en bas de votre fenêtre de fleet. Si vous ne voyez pas cette série de boutons, cliquez sur les deux petites flèches en bas à droite de la fenêtre de fleet. Vous devez diffuser pour du Shield lorsque les Sansha commencent à vous cibler. Représenté par les boites jaunes autours des icônes Sansha. Une perte due à une erreur de timing pour le Shield est considéré comme non remboursable par le SRP. Vous devez diffuser pour du Capacitor si votre capa tombe en dessous de 30% ou lorsque vous êtes ciblé par un Outuni Messens. Nous avons réglé une alarme pour ceci précédemment. Ne diffusez pas pour du capacitor si il y a des Outunis sur le field et que vous n'avez pas l'aggro. La personne qui à l'aggro en a besoin bien plus que vous à cause du danger que représente les neutralizers des Outunis. Vous devez diffuser In Position si vous n'avez plus l'aggro ou que vous n'avez plus besoin de capacitor. Lorsque les icônes des vaisseau Sansha qui étaient en boites rouges repassent en boites jaunes, vous n'avez plus l'aggro. Lorsque votre capacitor remonte au dessus de 70%, vous n'en n'avez plus besoin. Si vous diffusez pour les deux et que vous n'avez plus besoin d'un des deux, diffusez In Position, attendez une seconde puis diffusez à nouveau pour celui dont vous avez besoin. Ex : vous avez l'aggro d'un Outuni, vous diffusez à la fois pour le Shield et le Capacitor, L'Outuni meurt, vous avez plus que 70% de capacitor, mais vous avez toujours l'aggro. Diffusez In Position, attendez une seconde puis diffusez pour du Shield. Voir les diffusions. Vous devez toujours avoir l'onglet d'historique ouvert dans votre fenêtre de fleet pour voir les diffusions. Pour les communications du FC, il y a deux diffusions principales : Align to et Warp to. Align sont des ordres d'alignement d'un point dans l'espace. Cliquez droit sur la diffusion puis Align to. Warp sont des ordres de saut vers un point dans l'espace. Cliquez droit sur la diffusion puis Warp to à 0 km. Ne warpez pas avant de recevoir l'ordre vocal du FC. Si vous volez dans un vaisseau logistique, vous devez vérouiller chaque diffusion de Shield. Cela se fait facilement en maintenant le raccourci de ciblage puis en cliquant sur la diffusion. Pour plus d'information sur les vaisseaux logistiques, lisez notre guide du débutant Logi. Raccoucis de diffusion. Nous vous déconseillons d'utiliser les raccourcis à cause de leur fiabilité, alors que les boutons de la fenêtre de fleet sont 100% fiables, et nous voulons absolument que nos pilotes utilisent les boutons de la fenêtre de fleet plutôt que les raccourcis. Toutefois, si vous utilisez les raccourcis à vos propres risques, augmentez la fiabilité en vous assurant de ne pas avoir de fenêtre active (cliquez dans l'espace) avant d'appuyer sur un raccourcis. De plus, vérifiez que votre diffusion s'est correctement affichée en regardant l'historique de diffusion. Si vous ne voyez pas votre diffusion, les logis ne la verrons pas non plus. Notez qu'utiliser cette méthode ne rend pas les raccoucis 100% fiables. Utiliser les raccourcis n'est pas une excuse pour justifier une erreur de duffusion dans les temps. Si cela devient un problème, nous vous recommandons d'utiliser uniquement les boutons de diffusion. Rôles Les membres de la fleet ont certains Rôles, depuis le DPS standard jusqu'à des rôles plus spécialisés comme les Anchor ou le FC. Dans cette partie, nous couvrirons les rôles basiques et ceux plus spécialisés, qui devront être ajoutés à votre watchlist. Rôles Basiques Il y a trois rôles basiques dans lesquels vous serez automatiquement groupés: DPS courte portée, Sniper longue portée et Croiseurs Logistiques. Pour les logis, vous volerez en Basilisk ou en Scimitar prodiguant des réparations à la fleet. Les DPS et les Snipers sont la partie offensive de la fleet et vous êtes répartis en fonction des armes embarquées sur votre vaisseau. Les cibles sont assignées en fonction de votre rôle en tant que DPS ou Sniper. Snipers longue-portée Projectile Artillery Cannons et Beam Lasers Les cibles sont notés par des lettres : A, B, C, ..., H, I Ne tirez jamais sur la lettre J gardez le AAA à 5,000 m. DPS courte-portée Hybrid Blasters, Pulse Lasers, Porte-Drone, et tous types de Missiles Les cibles sont notés par des chiffres et ces trois lettres : 1, 2, 3, ..., 9, X, Y, Z gardez le VVV à 5,000 m. Croiseurs logistiques Orbitez à 10 km du AAA Lisez notre Logi Rookie Guide Si il n'y a plus de tags correspondant à votre rôle, engagez alors les autres. Ex : Les DPS engagent les chiffres puis les lettres, les Snipers engagent les lettres puis les chiffres. N'engagez JAMAIS le tag J. Il sert à désigner une cible qui mettrai toute la fleet en danger s'il était détruit. Tirer sur le tag J est une raison valable pour être kické de la fleet ! AAA et VVV sont des rôles spécialisés assignés à des memblres de la flotte. Comment trouver votre AAA/VVV sera expliqué dans la prochaine partie. Roles Spécialisés de la fleet. Certains pilotes de la flotte ont des rôles spécialisés. Ces rôles incluent FC, LC, Anchors, Drone Bunny, MTAC et Boosters et sont assignés par le FC de la fleet, mais sont principalement assigné par volontariat. Si vous êtes intéressés par ces rôles et que vous êtes volontaires, des guides se trouvent en cliquant sur les liens ci dessous ou dans le canal fleet. Nous essayons toujours d'enseigner ces rôles et si vous voulez devenir FC ou maître Logi, le mieux pour attirer notre attention est d'apprendre ces rôles dès que possible! FC: Fleet Commander - Donne les ordres à la fleet, soyez sûr d'écouter! LC: Logistics Commander - Responsable de la chaîne de capacitor des Basi et vous garde en vie! AAA: Sniper et Logi Anchor - Si vous êtes Sniper, gardez le à 5,000 m; si vous êtes logi, orbitez le à 10 km. VVV: DPS courte-portée Anchor - Si vous êtes DPS courte-portée, gardez le à 5,000 m. Si aucun HHH n'est présent, mettez vos Heavy Drones en assist sur cette personne. DDD: Drone Bunny - Mettez vos Light Drones en assist sur cette personne. HHH: Heavy Drone Bunny - Mettez vos Medium et Heavy Drones en assist sur cette personne. MTAC: - Accompli un travail spécifique dans les sites TCRC. Drones Que faire avec vos drones, nous allons voir ça. Light Drones sont en assist sur le DDD Acolytes, Hobgoblins, Warriors etc. Medium & Heavy Drones sont en assist sur le HHH Ogres, Berserkers, Geckos, Hammerheads etc. If you have multiple flights of different size, lighter is usually better, except for tower bashes. Si vous avez plusieurs groupes de différentes tailles, les lights sont généralement préférable sauf pour les tower bashes. Vous mettez vos drones en assist en cliquant droit sur vos drones dans Local Space > Assist > Watchlist > [Nom du pilote] Un pilote ne peut avoir que 50 drones en assist sur lui/elle. Si le DDD ou le HHH sont pleins, alors mettez les en assist sur le VVV. Watchlist (liste de surveillance) La watchlist est un outil très important pour chaque pilote. Pour faire apparaître cette watchlist, cliquez droit sur votre anchor dans le MotD de la fleet (sous Fleet Roles, AAA/VVV en fonction de votre rôle), allez dans Fleet > Add to Watchlist. Cela devrait ouvrir votre fenêtre de watchlist, placez-la à un endroit accessible. Vous pouvez également glisser-déposer d'autres noms dans cette liste et il est recommandé que vous ayez au moins votre Anchor, le Drone Bunny et le FC. Depuis cette fenêtre, vous pouvez facilement cliquer droit sur le nom puis garder à distance > 5,000 m ou tout ce dont vous avez besoin. De plus lorsque vous réglez vos drones en assist, cela ajoute un sous menu à la watchlist qui vous permet de les manipuler facilement. Programme de remplacement de vaisseau ( SRP ) Warp To Me offre un programme de remplacement de vaisseau (SRP) à ses pilotes. Le SRP est comme une police d'assurance qui couvre la perte de votre vaisseau si ce n'est pas votre faute. 15 Million - jusqu'à 6 Milliard Examples (mais non limités à) de perte SRP-able: Erreur du FC (parfois les FC se trompent) Erreur de Logi Examples (mais non limité à) de perte non SRP-able: Erreur de diffusion à temps. Prendre une gate sans la permission du FC (appelé "leeroying") Se faire CONCORDed (soyez sûr d'avoir réglé votre safety sur vert) Avoir des killrights ou des wardec en cours ( prenez soin de vérifier avant de rejoindre la fleet ) Les ganks sont couverts tant que vous suivez les ordres du FC. Pour faire court, si vous suivez à temps les ordres du FC et la diifusion, votre vaisseau sera couvert. Notez que vos vaisseaux doivent correspondre à nos critères minimum pour être couvert par le SRP. Votre payement SRP vous couvre du moment où vous payez jusqu'au prochain Down Time (DT-1100 heure du serveur). Vous pourrez quitter et revenir autant de fois que vous voulez durant cette période sans avoir à repayer le SRP à chaque fois que vous rejoignez la fleet. C'est pas beau ça ? Bien, comment s'inscrire ? Envoyez simplement le montant de couverture (15M) à la corpo in-game au nom de "WarpTo SRP". Cette corporation sera linkée dans le MotD de la fleet. C'est la seule corporation officielle de SRP de WTM et la seule que vous devez croire. En cas de doute, vérifiez le nom du CEO > Sparta Epic Cyno. " WTM ne peut être tenu responsable des scammers, toutefois si l'un d'entre eux apparaissait, reportez le à un officier WTM ou à un membre du commandement. [v4.1]
  2. 4 points
    Site doesnt matter (NRF or TPPH is the perfect time to read the guide and understand it anyway), it also doesnt matter if you think we already have enough ppl for the role or not. What matters is this: FC tells you to read a simple guide and perform a simple role, and you dont even want to bother trying then there is no room for you in fleet. There are plenty who wants to actually try instead of you, just not enough room for them. Truth is, i asked for a 2nd MTAC for quite a while (even before the contest) and specifically asked machs to do it. No one did. After about 15-20 minutes of continuously asking without names. I decided to start to sort out the situation 1 by 1 , looking at machs. Told you to read the guide and do the MTAC if we get to a TCRC. Not even trying to do this is just not an option in my fleets. Its actually really infuriating, when people are not even bothering to actually play the game and the role they are supposed to in a group activity which requires group effort Once again this was nothing personally against you, I did this multiple times in the past and will do it in the future, calling out pilots and asking them to X-up in fleetchat to make sure they are actually listening. It happened before you, it happened after you. You not remembering/hearing/not being there for it doesnt mean it did not happen. If you are not able to participate on the level that is expected because of real life or something else going on it is absolutely fine. Just dont expect to get paid like everyone else who are actually trying.
  3. 3 points
    Please dont feel bad about this. take it on your other fleet members that did not step up having the ship or the skill. and everyone in fleet should thank you because of you the fleet keep going. I know might be its overwhelming but you did nothing wrong. Next time keep doing your best. and your worst will be the best because no one else step up, they cannot complain because no one else step up.
  4. 2 points
    Nightmares and Basilisks are both being changed to require Tech 2 or better cap transfers. How this is defined is slightly different based on the ship. Nightmares can use Tech 2 Cap transfer and Faction Cap transfers. Basilisks can use Tech 2 Cap transfers, Faction Cap transfers, and Storyline Cap transfers. New Basilisk required cap delta is -70.2 for level 5 and -140.4 for level 4. There is a two week grace period before this becomes the requirement. This change will go into effect downtime April 5th, 2020 UTC.
  5. 2 points
    if You are fc’ing scout your own fleet, with an alt? In a cloaky astero? Fc? I just wanted to post something. First time in a few months. Fresh T badge, pretty excited.
  6. 2 points
    Hello all; Good Luck and Fortune to'ya. I am hoping Vindi Vets and DPS Vets add some of their wisdom on top of this, and please take the liberty to correct anything as they see prudent. I fell in love with WTM culture of newbro friendly, ISK faucets of fun: I started this thread to remark on some of the things i picked up and allow info to be spread to newbro's (including me'self) As DPS, whether your in an Optimal Ship, or a Starter: remember the fleet counts on us: being efficient in removing dangerous DPS tags from the field, as We are the Sword of the fleet. Our DPS targets are chosen with Wisdom behind it. The faster we Pop the Sansha, the faster our fleet will be in a safer state. I hope to stay on topic by sticking to Maneuvering, Web calls, and general info ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Maneuvering ------------------------------------------------------------------------------------------------- The VVV Anchor should always be on your watchlist, easy right? But what happens when FC calls tag 1+2 outini/auga/deltole and you have no anchor in the pocket? BURN BABY BURN! 'Keep At Range' on the primary/Tag1 (Turn on your MWD) You do not need to be attached by the hip especially at the beggining of a room (*exeption TCRC) remember almost all FC's want Focus fire 1-X so you will generally be in the same place as the anchor anyhow. As a Blaster ship, you must get close to the enemy Sansha to hit them effectively. So in every beggining of each room, You should be anchoring(K.A.R) on your DPS Tags. This insures optimal range, and maximum potential damage application. **Pay attention to how many DPS tags are left, as you Should be Keeping at Range on your VVV-Anchor when DPS tags are low, or when FC calls for DPS burn to anchor spots* This applies in 1st rooms where the sancha are already on field, tags are up, and DPS is warping in: What I do 1st (example TPPH turn left go fast) i am spam 'E+Click' on tag 1 and as soon as i see warp meter ~40% i hit my MWD to start the burn. Then start locking your tags, i find im already hitting max speed just as the rest of the tags come in -Just remember the closing rate is fast! don't Bump nor overshoot your target (~20k out kill your MWD) and keep spamming that keep at range so you do not 'bump the targets' If your not still burnin' you can actually start to "keep at range"(E+click) to Tag 2, IF T2 is within 10k and IF Tag one(T1) is webbed.. this will help you apply more dps to T1 as you slowboat to T2(tag two) Get familliar with the Keep at range mechanic, as you get more experienced you'll notice how to apply more efficient DPS, and help the fleet and you make more ISK/hr as well as BE safer. - Eve University has a great thread on Transversals, angular velocity, and general gun dynamics, as a blaster you could benefit greatly from checking it out <https://wiki.eveuniversity.org/Turret_mechanics> --------- Sliding: aka "Using Momentum"------- So: In reference to landing in a pocket (aka Taking a Gate with FC's authorization) avoiding painful Mathimatical Calculations, what if i told you, that there is a way to use the warp speed you had to burn towards Sansha after you take an accelleration gate? Im not kiting you, it is possible. As you play, start to pay attention to your velocity Bar, especially while beginning to warping/ landing from warping. After awhile, you'll notice that the "Warp Bar" (The velocity bar that has WARPING shown across) enters warp at a certain point, (75%-90%) and exits warp, at about (40%) (Thats why we have you aligning full speed to quicken the warp) and although thats usuful, Im focusing on Landing from warp. * Id suggest to you to pay attention to when your ship Exits 'WARPING' (Aproximately 40% ) you'll notice it switches from saying "Warping" to the regular display (100m/s for example) ** This is the exact server tick/time that your ship is free to Move/aproach/keep at range, activate modules, lock targets, recieve links etc. if you desire it. And i would say you do! Why?? Because it allows you to carry that momentum! It is a lot easier for your ship to Burn to Max velocity from 100m/s vrs from a dead standstill. You "slide" from out of warp. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Webs------------------------------------------------------------------------------------------------------- Precall webs always. Every Situation 2 webs are needed when Sansha start their burn. Remember, you can limp away with 1 kneecap, if you lose 2 kneecaps? "You're goin' NoWheahr'!" In TPPH's, NRF's - when you Land&Slide, call Your Webs! You have all that time to burn towards them, so VVV will probably web tag_1, there are all the others out there, So call them! this will give plenty of time for your fellow pilots to grab the rest. So break the sansha's kneecaps and start shooting em in the face, the rest of the DPS train will come along following 1-> X, and they shall not have to travel far because you webbed that sansha down. [<3 Imelda <3] Webs help the whole fleet, especially DPS squad; in the pre-spawned pockets, down to when your VVV brings you to the next spawn, you want as many DPS targets webbed down as possible. - don't call webs after you web them imho -i would suggest precalling webs, it allows your fellow DPS to not waste time switching web targets wasting precious cooldown seconds. Be aware and know what will be in web range, and what will not. If your gonna lose a web on something, call it. WTM culture will not mind if you were mistaken, if you call "6 got away" it may allow another dps to try and catch it. Foshkey wrote an excellent article that includes pictures) regarding BS that need webs that are doing 100m/s or more. Dont forget if BS are webbed, go for them cruisers (Rommi's usually) as well, and help the HHH out. Remember when the FC calls for 'DPS burn your anchor spots' turn your MWD on and keep at range on your anchor (Be aware not to bump any objects (Tower, Rocks, etc), the fleet and your VVV needs Your blasters and webs ready and in range for the next wave.* again Spread those webs! Precall, and if there are no tags yet, STILL WEB. You can coordinate what you have webbed when the tag numbers appear. If you have a tag that is just outside web range, remember you can -Overheat your web- to reach out and stop them (To Sansha: "whear you Goin'?!!") And if your K.A.R on that one trying to get away, you should be within standard web range within 1-2 overheat cycles (so you dont damage your Mid slots too much) Remember to be shootin' some'thin ------------------------------------------------------------------------------ Tips------------------------------------------------------------------------------------------------------- Unlock Tag J if FC/LM calls one on the field, make sure you are not shooting it. Vylaids DONT NEED WEBS (Fiona helped me know that) as the Vylaid has no Propulsion module. Put that web to good use on some'thin else If you are HHH: and Vylaide is your Primary: 1 web on Vylaid will help Heavy Drones apply damage bettah While your webbing, remember to keep focus fire on your DPS Tags 1-X Don't chase after Trigger Tags (tag 9's OR tag Z's (TPPH last room))when the rest of the dps targets are killed. You should be K.A.R on your anchor when there are 2-3dps tags left. Remember Shoot in order. In a TPPH Final Room, Tag 9's Or Z's Ostingales are the Trigger for the next wave. It is important that tags before the trigger are killed first. * If the final Osti's are killed before the rest, there is a good chance You and your Fellow DPS members will not be waiting in ambush for the Next Wave spawn. ---Split your Guns 4/4 and stagger them, you will not regret it. You will apply more DPS, get armor shots without trying, and not waste volleys when Sansha's Pop. You can do this by holding shift, and dragging and dropping your gun group modules to the next module slot. It will start 7/1 and the next it will be 6/2. Get it to 4/4 and you will notice a difference. And dont worrie! You can always regroup them on tower bashes if you like seeing full damage ;] Precall Your Webs! Remember to shut your MWD off when you are done manuevering. Tactical Overlay Helps me out in maneuvering around the field the Default hotkey is (Ctrl-D) You can also find a Press-button Bottom left of your Capacitor GUI. -- then use HoldQ+LClick, (1st Lclick is direction, second LeftClick is elevation.) Keep and mind: listen to your FC! If the FC calls full fleet Arnons + Outini, or DPS Auga Outini Deltole Start locking them! When FC calls primaries : lock the primaries and then lock the rest of your DPS tags when the numbers arive. Remember to keep focusing fire. Just be aware if you accidentally lock a sniper target to Unlock them. You want to help your DPS squad crush your targets. Hotkey for Unlocking a target (CTL+SHIFT : CLICK) No worries about burning to final tag when there is another spawn to come, as it is much more important to be in position for the next wave/Room. (Except the end of the NRF) Your 2 types of ammo will almost always be Long Range (NULL/Faction Tungston, or Short range(VOID/Faction Antimatter. Try to pay attention to how far your targets will be, and Load the Appropriate ammo for the Task at hand. Remember it takes 5 seconds to reload *Niki's simple ammo change rule: " i always tell ppl with blasters: -if its more than 15 km away, change to long range -if its less than 10 km away, change to short range (hopefully this will be the case most of the times) -if its between 10 and 15 km just keep shooting with whatever you have loaded currently. This is good to follow until you get so experienced that you can figure out the exceptions yourself." [<3Niki<3] \m/ Try grouping your guns in a 4/4 setup, and stagger them on your DPS tags (in order), this will allow maximum amount of DPS/less cool down Active Brawl. Imho it is Much more fun and engaging than simply latching onto your VVV and not letting go. Remember: You must listen to your FC, as some things change, and WTM commanders are trained to see things you dont, coukd it safety situation, or a more efficient way than S.O.P (All written things are subject to change of the current Voice FC ) I have a blast flying with WTM (pun intended) these are just tips i gathered from learning, they'are not manditory (exception: for DPS burn to your anchor spots, be with your VVV) But they certainly go a long way to helping fleet, as well as yourself to have fun, safe fleets. I apologize in advance for any typos, as this was done from mobile device. Good luck n Fortune, I shall see you in Fleet! --VVR P.S Whether you are a Hyperion, rohk, or vindi -* if you have blasters*- and have any questions or would like to know more feel free to message me me in game mail, or give me a poke on TS "Victor Victor Rothwulf" - Me' door is open if im around. And I will find the time. \m/ "Make them sansha's go No-whear!" \m/
  7. 2 points
    Add: "Coming Soon to a thread post near you:" Narrator Voice* "..in a world, of walls of text. where headaches, claim more capsuleers, - than sansha. A group of Incursioners ... WILL RISE." DpS School: "Now You See: Now You Do" where all those words, come together in Form! NOW IN COLOR! In partnership with WTM Incursions, "the VvR Show: Sansha Slappin Adventures" on WTMI 96.6 TS and audio preformed by THX (I wish) Available this Summer! tickets, given away at select locations. reserve your tickets now, by UpVote/Likes. [but seriously: Ill be making a Video and/or Gifs hope to be out soon, or summer the latest. Title subject to Change] P.S The origional Post is Updated constantly. Dont forget to look at Sliding, and new section under webs<3 Good Luck and Good Fortune \m/ WTM \m/ -VvR
  8. 2 points
    WTM Upgrade Policy What is the policy and what does this mean for me? WTM Incursions welcomes new pilots to come try out incursions with us, and we have provided several affordable options for entry-level battleships that let you get into fleet without breaking the bank. However, over time we ask that you invest in making yourself and the fleet more effective, which includes getting set up in a ship that is well-suited for incursion running. Our list of Optimal ships includes the Vindicator, Nightmare, Leshak, Machariel, and Logi. If you aren’t flying an optimal hull yet, then we ask that you upgrade to an optimal hull with a proper fit (which can be found on our fitting website) within 20 X-UPs OR 30 in-fleet hours. Based on average fleet earnings, this should give you more than enough income to fit up a ship as well as helping towards covering your monthly Plex costs. If you are already flying an optimal hull, thank you! We recommend that you continue to upgrade your ship with better damage mods, tank mods, and implants. Feel free to ask questions in WTM Incursions on how to become better! Why: We want to run incursion fleets the best we can and in order to that requires investment from you! Many veterans have already invested in themselves and in fleet without this policy, however, some pilots have decided that sandbagging is okay. It’s not! For this reason upgrading is a requirement. This all sounds great but I ___ (been busy) and haven't upgraded yet, can I still join fleet? Yes! You can still x-up with any ship that meets our fitting requirements. However, out of fairness the FC may skip over you if there is limited space in fleet and others waiting in line who are following the policy. We understand that life can take some crazy and unexpected turns so please speak to a member of Command Core if you feel that you have exceptional circumstances. Thanks for improving yourself, improving fleet, and for flying with us! See you in fleet!
  9. 1 point
    Hey guys. I had a random convo on Slack the other day asking me to give out my POV about the DDD role. As per usual it triggered me (in a good way this time) and i got drawn into the convo more and more, turning it into one of those hour-long teaching moments of mine. It is a really raw copy-pasted format and kind of "niki-blunt" . But maybe it turned out to be something sharing worthy. If its useful for you then im glad. But im not really looking for anything else with this topic. I just wanted to share. Without further comment here is the convo itself: Anonymous [6:12 AM] You're probably offline atm, but any advice / suggestions on DDD after tonight? niki [6:13 AM] could you copy your fit here Anonymous [6:20 AM] [Vindicator, Vindication] Damage Control II Domination Tracking Enhancer Domination Tracking Enhancer Abyssal Magnetic Field Stabilizer Abyssal Magnetic Field Stabilizer Abyssal Magnetic Field Stabilizer Abyssal Magnetic Field Stabilizer 500MN Abyssal Microwarpdrive Pithum B-Type Adaptive Invulnerability Field Abyssal Stasis Webifier Abyssal Stasis Webifier Pithum B-Type Adaptive Invulnerability Field Neutron Blaster Cannon II Neutron Blaster Cannon II Neutron Blaster Cannon II Neutron Blaster Cannon II Neutron Blaster Cannon II Neutron Blaster Cannon II Neutron Blaster Cannon II Neutron Blaster Cannon II Large Anti-EM Screen Reinforcer I Large Hybrid Burst Aerator II Ogre II x5 Null L x5180 Nanite Repair Paste x500 Void L x10036 Agency 'Pyrolancea' DB3 Dose I x17 niki [6:21 AM] so whats the abyssals strength and % ? i mean range and strength % Anonymous [6:21 AM] what do you mean range? niki [6:22 AM] web range and web strength Anonymous [6:22 AM] the webs are 15.5km each and 82.7,81.4% web niki [6:22 AM] the web Anonymous [6:22 AM] (on the vindi, of course) niki [6:22 AM] gal bship 5 or 4 ? Anonymous [6:23 AM] (base strength is ~63% each) gallente 5 niki [6:23 AM] 15+ kms and 60+ % webs are pretty awesome to ddd with. and minmatar bship level? Anonymous [6:23 AM] only 3 =/ niki [6:23 AM] yeah so 2 things first and foremost get faction (cal navy is the most common to use) antimatter its better than nul whenever the frigs are closer than 20 km and its always better than void if its frig shooting 2nd thing get minmatar bship to 4 at least 5 would be better ofc also needless to say gunnery support skills and blaster spec is important too Anonymous [6:26 AM] all support at 5, blaster spec 4 niki [6:26 AM] thats pretty good... obviously all relevant skills on 5 would be best with the suggested implants included as well for vindis. that is the high-end. Anonymous [6:26 AM] (just bumped min BS to 4) niki [6:28 AM] gameplay wise i split my guns 4-4. if you kill one maybe you can spare 4 guns for the next which is a huge deal. webbing 2 different frigs shoot 1 until it dies shoot the other one but meanwhile start webbing a 3rd cuz you need the webs to actually apply. essentially you always need 1 more frig to be already webbed so you can instablap it or close to doing so. dont forget to always fill your locks thats actually one of the biggest mistakes a battleship can do. specially true for DDD. you can tell that you are doing a good job if you always feel like you are racing with yourself. guns vs webs. a close race. Anonymous [6:29 AM] ok. I've tried doing that in the past, but I've worried about wasting the drone effort, with them continually chasing new targets. but then, the drones are just bonus anyway... niki [6:29 AM] forget the drones. they dont exist. Anonymous [6:29 AM] ok niki [6:29 AM] just trust in yourself. you can do it without drones. and if you train yourself then after a while it doesnt matter if you dont have any drones. in some fleets you actually will lack light drones anyway. relying on them is a mistake imo. they are just a little extra/bonus. Anonymous [6:30 AM] tonight, I did have my guns split, but I wasn't leapfrogging targets. I was staggering webs and guns though, so I'd have a new half more often niki [6:30 AM] try to not burn too much around . just some cuz it ruins your tracking. Anonymous [6:30 AM] right I did notice that niki [6:31 AM] if the frigs are not on the way where you are needed to go and more than 20 kms away then just stop, load null and hope for best. if you are not moving your tracking is much better. sometimes ppl will pull the frigs away. if its temporary then dont even switch to null cuz in 20 seconds they are going to burn back anyway. if you feel like its gonna be more than 20-30 sec then switch to null. if the frigs are actually on your way then try to burn just 1 cycle and then slowboat and stop when they are in webrange the drones are actually helpful when you cant reach out with webs and you are shooting with null cuz then it takes ~10+ sec to kill 1 frig you can try to overheat web if you feel like you are behind on the schedule and you need just a few extra kms to reach out. webs dont burn out easily and just a few paste is enough to rep them while in warp Anonymous [6:34 AM] ok niki [6:34 AM] and they stop overheating after the frig dies anyway TPPH all first waves i'd burn 1 cycle to exitgates or anchorspot . then slow down and if you are in webrange stop NRF is easiest site as DDD just gotta make sure you have a good tempo in first 2 waves TCRC is an interesting site you can try go greedy kill schmaels before you reach the tower but its actually hard to complete . and also sometimes you need to switch to niarjas anyway or just try to kill niarjas only, burn into position and then try to schmael at the tower. somewhere in between is still fairly easy Anonymous [6:38 AM] yea, I was doing something in between tonight on the TCRC niki [6:38 AM] in tpph i always try to kill schmaels first cuz its easiest to web the first few frigs before aggro switch, and schmaels are hardest to kill as far as frigs go also forget about acronyms if you cant reach some frig with webs, always target the one that you actually can. webs are ensuring you gonna kill that frig really really fast if its not webbed its gonna die significantly slower. so range is more important than some "shooting order". except ofc if FC wants to bounce from site then scrams are priority. if i can choose freely cuz a lot of frigs are in range and we are not bouncing i prio webbers whenever i can (1st schmael 2nd renyn) cuz it helps the fleet the most. but obviously niarja must die first, no matter what. Anonymous [6:40 AM] right niki [6:40 AM] but yeah antimatter is a great help. nowadays i do 8k null 10k anti the rest void in vindi shoot antimatter most times, null if you need to constantly kill frigs more than 20 kms away . void is okay in tpph last wave and nrf 3rd 4th wave cuz you shoot only very few frigs in those. you have tons of time and you will probably be on top of them and you can web them anyway. and in those waves you will shoot cruiser or bship too Anonymous [6:43 AM] ok niki [6:43 AM] in tcrc i usually switch to void after all the schmaels are dead and im just chilling shooting tower and looking for respawner niarja niarja is a really easy frig to kill. Anonymous [6:44 AM] yea, the niarja blap easy niki [6:45 AM] tough frigs order : schmael >>> eystur > renyn >>> tama >>> niarja hardest to easiest to kill. (not a shooting order ofc, lol) Anonymous [6:46 AM] ok thanks for all this. I'll keep at it. hopefully I have more opportunities to take DDD =P niki [6:49 AM] no problem its fun. i actually enjoy ddd in tpph. otherwise its a pretty boring site. but i still really enjoy doing even that one if i can snatch ddd Anonymous [6:50 AM] yea. it was fun to race the rest of the fleet niki [6:56 AM] oh and always ask for 2xtracking . if they offer a 3rd ask for 1 range. but 1 tr 1 opti is not as good as 2xtr no matter who says what. Anonymous [4:17 PM] ok. one other question is if there's ever anything other than frigates that the DDD shoots before frigates? Like does the DDD follow full fleet calls for the Arnon/Outuni in TPPH 3rd-3rd, the Mara/Vylade in NRF 3rd and Outuni in 4th, and the Outuni in TCRC? I'm pretty sure the HHH does follow those calls (right?) but what about DDD? niki [5:07 PM] for DDD tpph 3rd 3rd shoot 2nd outuni then frigs . nrf 3rd mara(s) then frigs , nrf 4th if there are 3 outunis. then the 3rd outuni . TCRC niarjas are more important to shoot than the 2 outuni. if niarjas are down you can shoot 2nd outuni if you want but fleet should be pretty close to kill them. HHH : TPPH 3rd 3rd you should shoot second outuni then vylade then leftovers. NRF 3rd you should shoot mara(s) then vylade. NRF 4th vylade , except if there are 3 outunis. then the 3rd outuni first. TCRC you should not have any drones assigned, so you are just a vindi, not HHH. shoot in order. Anonymous [5:10 PM] ok, cool
  10. 1 point
    ...but you realized that u never put the out this whole time
  11. 1 point
    Now, if only there was a hotkey to assist drones to the first person on your watch list or something...
  12. 1 point
    Hi, Can this be added to new bro speech & guides please? Just to let them know how to protect 1 of their most valuable assets. When moving between Incursion Focuses... Gankers are out there in high sec, you are not safe - please be sure to remove all your bling/expensive modules and move them with a fast moving, cloaking ship. T2 tank your incursion ship & they wont bother you - fit as many of these as you can 1600mm Steel Plates II, Large Shield Extender II, Adaptive Invulnerability Field II, Reinforced Bulkheads II. Turn off your guns if you are unable to fit all of these. Fill up all your mids and lows. If you remove your bling/expensive modules, you are not worth being ganked. The gankers need to kill something more expensive than their own ships. So just don't be a target for them. Warp Core Stabilizers don't help you, they can kill a bling battleship in 10-15 seconds before Concord arrive. They tend to bump your ship out of alignment too so you can't warp. Every time a Focus changes and we travel to the next, multiple WTM pilots lose their ships because they do not do the above. Main systems with gankers all the time = Uedama and Niajra. They can kill you anywhere in high sec with enough of them. Good luck to all ♥
  13. 1 point
    My probe, cause I'm *always* leaving my poor drones behind.
  14. 1 point
    Ltb aby mag stabs (Sry more formal)
  15. 1 point
    Dude, whenever there's scouts available we're already using them, including sending each other d-scans of the opposing fleets. It is very rare for me to be in fleet and not have my scout up, basically only happens when both NGA and TDF are down. We're just doing the talking about it on command coms and in FC chat so the line members don't always see it.
  16. 1 point
    Really nice work here, Victor. Vylade indeed does not use a propmod. I wanna say if you are a HHH sometimes your priority target will be the Vylade. In that case one web on it doesn't hurt, helps the heavy drones to apply their deeps. A Deltole going 14 m/s could be just 1 really strong vindi web ( a 90% fednavy could bring it down to 12 m/s ). I wanna say the overkill 2 webs would be less than 10 /ms. A simple ammo change rule i always tell ppl with blasters: -if its more than 15 km away, change to long range -if its less than 10 km away, change to short range (hopefully this will be the case most of the times) -if its between 10 and 15 km just keep shooting with whatever you have loaded currently. This is good to follow until you get so experienced that you can figure out the exceptions yourself.
  17. 1 point
  18. 1 point
    There is no sense to accept Praxis. With Blaster fit Hyperion doing 300 DPS more. With Arty fit Maelstrom doing 200 DPS more. Both of them are enought cheap to start your adventure with WTM Family.